“Pan de trigo” e “pan de fariña”

De Colineta

So me queda pan de fariña” escoite na miña adolescencia moitas veces cando me mandaban mercar o pan a última hora. “Vale, pois dame medio quilo”, dicía con cara de amolado, porque a min o que me gustaba era o pan de trigo. ¡O que me gustaba e o que me segue a gustar!.

Non, non pensen que entoleei diferenciando entre pan de fariña e pan de trigo. No Valadouro son cousas distintas.

O pan de trigo, que é o máis apreciado, elabórase como en moitas outras partes de Galicia con trigo do país, que se mestura cunha proporción variable de fariña procedente de Castela porque a fariña galega non panifica ben. Pola contra, o pan de fariña elabórase exclusivamente coa fariña de fóra, o que se nota, e moito, no sabor do pan e tamén na súa cor.

O miolo branco, branquísimo, do pan de fariña semella a cara dun enfermo, pálido e desmellorado, fronte a ese pan de trigo de cor lixeiramente morena e aspecto saudable.

Definitivamente, o pan de fariña nunca me gustou. Cando pase polo Valadouro preguntarei se o seguen facendo e ata me comprometo a probalo de novo, décadas despois da última vez que o fixen, a ver se continúo pensando igual.

Veume o conto á cabeza o outro día en Santiago, cando vin o cartel que fotografei co móbil. A tenda estaba pechada, así que non puiden preguntar polo seu significado.

3 thoughts on ““Pan de trigo” e “pan de fariña”

  • 04 de Agosto de 2010 at 10:51 10Wed, 04 Aug 2010 10:51:34 +000034.
    Permalink

    No se si en Ferreira seguirán haciéndolo, seguro que sí, pero en el occidente de Asturias,(panadería de San Juan de Moldes en Castropol, y en muchas más) si que se hace.

    Reply
  • 03 de Marzo de 2011 at 23:40 11Thu, 03 Mar 2011 23:40:08 +000008.
    Permalink

    Te felicito por tu blog, la verdad es que lo descubrí hace poco, y buceando por las publicaciones antiguas, me encuentro con esta, y por alusiones me gustaría hacer una puntualización, si me lo permites.
    Mis padres regentan la única panadería que está abierta en Ferreira do Valadouro, para más señas y haciendo publicidad gratuíta, la Panadería Méndez.
    Tienes razón, y está bien explicado la diferencia que hacemos con el “pan de harina” y el “pan de trigo”, es una manera de llamarlo. Los veraneantes que vienen de Madrid, nos piden dos pistolas, y evidentemente no les sacamos el revólver… o cuando nos piden barras de leña, no vamos a la pila y les damos dos troncos, jaja.
    Claro que es más apreciado el pan de trigo, pero por tí, por mí y por otros cuantos por ahí. El “pan de harina” si se fabrica es porque hay clientes que lo prefieren (oferta/ demanda).
    Sucede lo mismo con la manufactura del pan, si es industrial o artesano, a la manera tradicional, el sabor cambia,y mucho.
    Pienso muchas veces que cuando se vayan jubilando estos panaderos de siempre, ya sabemos lo que nos queda: precongelado y pan de harina refinada (o de fuera… o como se diga). Es lo que hay.

    Reply
  • 03 de Marzo de 2011 at 23:59 11Thu, 03 Mar 2011 23:59:30 +000030.
    Permalink

    Natalia, en la panadería de tus padres, cuando era de tus abuelos, aprendí muchas de las cosas que se sobre el pan artesano.
    Y tienes razón. Cuando se jubilen muchos de los panaderos actuales nos va a quedar un producto que no se parece en nada al que todavía hacen los buenos panaderos. Pero lo cierto es que una buena parte de la gente, mayoritaria en las ciudades, ya solo consume de ese pan precocido y congelado. ¡No saben lo que se pierden!

    Reply

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *