Tortilla de grelos

Grelos al natural, deshidratados y en conserva bXa temos IXP para os Grelos de Galicia. Inda que moitos aínda non saben o que son, cousa bastante frecuente entre os que se criaron nas cidades galegas que chegan ao extremo de non comer máis que as follas, por descoñecemento, claro está.

Vexan o que en 1962 publicaba Xaquín Lourenzo, Xocas, sobre a tortilla de grelos:

Sabido é en que consisten a tortilla: ovos batidos e fritidos logo na tixola, ben sós, ben na compaña doutra cousa. O que se engade ós ovos é o que caracteriza á tortilla e pode ser moi variado, aínda que preparado sempre do mesmo xeito pouco máis ou menos.

Entre as moitas coñecidas, queremos falar aquí dalgunhas que teñen especial lugar entre os pratos da nosa Terra.

Tal sucede coa tortilla de grelos. Cóllense grelos ben tenros e quitáselle-lo verde deixando soamente o cerne, ponse auga ao lume e, cando rompe a ferver, bótanse nela os grelos cun pouco de sal. Cando coceron, pártense en anaquiños e frítense en manteiga de porco; logo, engádenselle-los ovos batidos e faise coma as demais tortillas”.

Na foto: grelos frescos, deshidratados e en conserva

3 thoughts on “Tortilla de grelos

  • 03 de Novembro de 2009 at 09:15 09Tue, 03 Nov 2009 09:15:37 +000037.
    Permalink

    no es estrictamente necesario cocer los corazones de los grelos para preparar la tortilla; en mi casa, mi madre siempre la preparaba con los restos de grelos del cocido o del lacón, añadiendole la patata cocida cortada en trozos pequeños y a veces restos del chorizo muy desmenuzados. El chiste de esta tortilla es secar mucho los grelos para que no quede aguada y que el agua de vegetación de los grelos no impida cuajar los huevos, y dejarla bien jugosa.

    Reply
  • 03 de Novembro de 2009 at 20:14 08Tue, 03 Nov 2009 20:14:19 +000019.
    Permalink

    Barón, los grelos del cocido o del lacón ya están cocidos. Pero supongo que si partimos de unos grelos crudos habrá que cocerlos antes de hacer la tortilla.
    Me parece muy interesante esa tortilla con los grelos, las patatas, los restos del cocido… la primera noticia que tuve de ella me la dio en Madrid unha habanera. Su abuelo, que era natural de una parroquia de Vilalba, la preparaba en La Habana con los restos del cocido. Le llamaba “molleta”.

    Reply
  • 04 de Novembro de 2009 at 09:16 09Wed, 04 Nov 2009 09:16:41 +000041.
    Permalink

    disculpa por expresarme mal en mi anterior mail, me referia a cocer expresamente los corazones del grelo para hacer la tortilla. Esa tortilla es normalmente una forma de aprovechar los restos del cocido o del lacon con grelos: por un lado la tortilla con los grelos, alguna patata y una punta de chorizo, y por otro la tipica ropa vieja con las carnes, garbanzos y lo que haya sobrado: Recetas de las de antes cuando todo se aprovechaba y se reciclaba (que me vengan a mi ahora con el cuento de la sostenibilidad, cuando ese concepto lo inventaron las amas de casa siglos atras). Tambien mi madre hacia tortillas de tirabeques aprovechando los restos de los tirabeques cocidos, y para mi es una de las tortillas mas deliciosas: la jugosidad del tirabeque y la jugosidad del huevo cuajado casan a la perfección.

    Reply

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *